luni, 7 martie 2011

LA MULTI ANI DE 8 MARTIE!

Am realizat acest montaj cu ocazia trecerii de la un anotimp la altul si a zilei de 8 Martie! 
Si sa incep prin a le ura tuturor doamnelor si domnisoarelor La multi ani si o primavara cat mai frumoasa!
As vrea sa fac si cateva precizari legate de realizarea acestui montaj si in general de realizarea unor astfel de montaje. Ultima realizare mai ... de suflet, a fost tot o dedicatie de 8 Martie, respectiv FLOAREA DE CACTUS pe care o sa o postez si aici ca un remember. In general, din cele peste 80 postate pe youtube, doar cateva montje au fost realizate intr-un stil ... mai artistic. In rest au fost executate in urma evenimentelor care au avut loc in Cetatea Sighisoara sau organizate de Muzeul de Istorie, de gradinite, scoli etc. Acest numar mare de montaje a atras dupa sine si multe critici, la care as vrea aici sa dau cateva replici. Unii au spus ca ... ce mare lucru sa pui 50 de poze una dupa alta si sa pui o coloana sonora? E, nu e chiar asa! De exemplu montajul de fata (cred ca v-ati dat seama ca LADY IN BLACK este Cetatea Sighisoara pe timp de noapte), este format din 2 parti, respectiv trecerea de la un anotimp la altul, cetatea acoperita de zapada si fara, trecere pentru care am folosit scara acoperita ca tunel al timpului. Sighisorenii pot sa isi dea seama si de faptul ca acest montaj reprezinta o plimbare prin cetate, incepand cu Turnul cu Ceas, continuand pe alee pana  la iesirea spre Cornesti, apoi spre Biserica din Deal si inapoi,  incheind cu un dans al Turnului cu Ceas si intr-un medalion ca un veritabil simbol al orasului nostru. Altii au spus ca degeaba le pun pe net ca nu se uita nimeni la montajele mele sau chiar au insinuat ca imi modific eu contoarele de vizionare. Daca as putea sa fac asa ceva le-as modifica la toate (am unlele care nu au mai mult de 100-200 de vizionari). Apropos de contoare, tot in postarea de azi o sa vedeti, ca o dedicatie cel mai vizionat montaj al meu (aproape 40.000). Au mai fost unii care mi-au reprosat ca de ce pun pe youtube colaje facute din fotografii, acesta fiind un site destinat montajelor video. Eu zic ca aceste colaje, gandite, si pe o coloana sonora adecvata, prind viata devenind adevarate montaje video. Aceste critici poate m-au mai inmuiat in timp si m-au facut sa mai imi pierd din entuziasmul cu care cream la inceput. Dar, iata ca vine o prietena (Carmen Rosu), care imi vede vreo doua montaje si imi spune ca trebuie sa mai fac. Deci, m-am apucat de treaba si ... bineinteles ca acest montaj  ii este dedicat ei. 
Vizionare placuta!


Dupa Ziua Femeii vine si ... Ziua Barbatului:
"Ziua de 9 martie este ziua cand se sarbatoresc cei 40 de Mucenici, dar este considerata ca fiind si Ziua Barbatilor. O traditie din aceasta zi este ca barbatii sa bea 40 de pahare de vin pentru ca sa fie sanatosi si sa nu se lipeasca bolile de ei tot anul.  Aceste pahare se spune ca reprezinta sangele varsat de cei 40 de sfinti mucenici din cetatea Sevastei. Cei care nu pot sa bea cele 40 de pahare cu vin, e bine ca macar sa guste vin in aceasta zi de 9 Martie, sau sa fie stropit cu vin, acesta insemnand sange si putere de munca peste an. Daca in ziua de 8 martie, femeile au o zi a lor, ziua de 9 Martie, ziua Mucenicilor, poate fi considerata in traditia romaneasca ca ziua barbatilor".
Deci, eu zic, ca barbatii merita si ei o dedicatie ... cateva lalele si 40 de pahare de vin, ca e si ei mici si amarati, saracutii!


REMEMBER:
Dupa cum promiteam, iata si dedicatia de anul trecut de 8 Martie!


2 comentarii:

  1. Dragut montajul cu "floarea de cactus" insa nu pre vad legatura cu luna martie. Cu atat mai putin cu ziua de 8. :(

    RăspundețiȘtergere
  2. legatura e foarte simpla: spectacolul realizat de studentii din Tg. Mures de la ... teatru, cu ocazia vizitei unei comisii europene in Sighisoara a avut loc in seara zilei 8 martie 2010 ... si de aici dedicatia!

    RăspundețiȘtergere